New Skincare Routine For Oily Skin • Clinique 3 Step Skincare No. 4

Monday, November 14, 2016






Recently I have completely changed up my skincare routine and I thought I would share the new products I have been using, with you guys! I love taking care of my skin, but if my skin care routine take to long and I have to use 7 different products, then I´m not going to do it every morning and every night. So I´m trying to find whats best for my skin and works the best, but in a minimal amount  of products. 

For the past month or a little longer, I have been using the Clinique 3-Step No. 4 skincare products for oil skin. I had heard a lot of good things about these products, so I thought I would give them a go for myself, to see if it really works. I decided to buy the skincare kit first, which comes with a mini size of all 3 products, so I could try it out, before committing to the expensive full sizes. I used the clinique products twice a day except the moisturizer. So first I washed my face with the liquid facial soap, then took the toner on a cotton pad and ran that all over my face and moisturized my face with the moisturizer. For my night moisturizer I used my  LOREAL Triple Active day moisturizer
and I also used that cream, if I needed any moisturizer through out the day. I did also use coconut oil as a night moisturizer, but that is for another blogpost coming soon - Not using that anymore...

The only product I dont have right now, that I normally use, is the La Roche Posay Effaclar Duo+ serum. I havne't got that serum yet, because I have been eyeing some other serums from La Roche Posay that  really want to try out. 
So far I really like the Clinique products and I do feel like im not getting oily as quick as I did before using these products, so I´m definitely going to buy either the full sizes or another kit set again. 

DANSK// 
Her på det seneste hår jeg ændret min hudpleje routine og jeg tænkte, jeg ville dele med jer, hvilke produkter jeg har brugt. Jeg elsker at se efter min hud, men hvis min routine tager for lang tid eller jeg skal bruge 7 forskellige produkter, kommer jeg ikke til at gøre det hver morgen og aften. Så lige nu prøver jeg at finde de produkter der passer bedst til min hud, men helst så få som muligt.

I den sidste måned eller måske lidt længere, har jeg brugt Clinique hudpleje serien 3-Step nr. 4 som er til fedtet hud. Jeg havde hørt en masse gode ting om de her produkter, så jeg tænkte jeg ville prøve dem for mig selv, så jeg kunne se om de var lige så gode som folk sagde. Jeg besluttede mig for købe et startet kit, som kommer med en mini størrelse af alle produkterne, så jeg kunne prøve dem, inden jeg købte normal størrelserne, fordi de er lidt dyre. Jeg brugte Clinique produkterne to gange om dagen, så morgen og aften, undtagen fugtigheds cremen. Først vaskede jeg mit ansigt med ansigts sæben, bagefter tog jeg toneren på en vatrondel og påførte det over hele hovedet, til sidst brugte jeg fugtigheds cremen. Til nat cream brugte jeg Loreal Triple Active day fugtigheds cremen og jeg brugte den også hvis jeg havde brug for en cream i løbet af dagen. Jeg brugte også kokosnødoile som fugtigheds cream, men den historie er til et andet blog indlæg som kommer snart. 

Det enest produkt jeg ikke har ligenu, er et serum fra La Roche Posay som hedder "Effaclar Duo+" Jeg har ikke købt den endnu, fordi jeg er ved at kigge på nogle andre serumer fra La Roche Posay, som jeg gerne vil prøve.
Indtil videre kan jeg rigtig godt lide produkterne fra Clinique og jeg føler ikke min hud bliver lige så hurtig fedtet som inden jeg brugte produkterne og jeg vil helt sikkert prøve starter kittet igen eller købe dem i fuld størrelse.


You Might Also Like

0 kommentarer