Coconut Oil Broke Me Out

Wednesday, November 16, 2016

Recently I saw a video on Youtube about hacks for oily skin, where the girl said that coconut oil was the best thing you can put on your skin, if you have really oily skin. So I thought I would give it a go, because I had a half full jar of coconut oil in my closet and its a lot cheaper then normal moisturizer. At first it was amazing, I loved the way it moisturized my skin (I only used it once a day, at night). But after a week and a half, my skin started to break out a lot. At first I thought it was because I was making Halloween looks with face paint, so it was the face paint that broke me out,  but when I stopped using the face paint, my skin didn't start to get any better. I have never had such bad skin before, it was the absolut worst my skin has ever been. My forehead was filled with small and big bumps and it hurt so bad, that I couldn't even touch it, it was like there were inflammation under my skin, it was horrible! 
I then stopped using the coconut oil to see if it was that, that caused me breaking out. In the first week, i couldn´t see any difference, but now 3 weeks after I stopped using it, my skin is almost back to normal. Its not perfect, but my skin is flat again and i can see its going back to its normal state.

I love the feeling of oile on my skin, but I´m NEVER EVER going to use coconut oil on my skin again, it was horrible! I may try other oils, but coconut oil is out! Some people might have a different experience with coconut oil, but this is what happened to me - Have you tried coconut oil as moisturizer??

DANSK// 
For noget tid siden, så jeg en video på Youtube med hacks til fedtet hud, hvor pigen fortalte at kokosolie var en af de bedste ting man kunne putte på end hud, når man har fedtet hud. Så jeg tænkte at jeg ville prøve det, fordi jeg havde en halv fuld bøtte af kokosolie i mit skab og kokos oile er meget billigere end andre fugtgivende cremer. Først synes jeg det fungerede helt vildt godt og gav en masse fugt til min hud (Jeg brugte det kun om aftenen). Men efter cirka halvanden uge, begyndte min hud at skabe sig lidt. Først troede jeg at det var fordi jeg lavede halloween videoer, hvor jeg brugte ansigts maling, så det var ansigts maling der fik min hud til at gå amok, men da jeg stoppede med at bruge ansigts maling, blev min hud ikke bedre. Jeg har aldrig haft så dårlig hud før, det var det værste min hud nogensinde har været. Min pande var fyldt med små og store bumber og det føltes som om jeg havde betændelse i hele min pande - jeg kunne næsten ikke røre min pande, uden det gjorde ondt - det var forfærdeligt!
Jeg stoppede med at bruge kokosolie, for at se om det var det der fik min hud til at gå amok. I den første uge, kunne jeg ikke se nogen ændring, men nu 3 uger senere, er min hud endelig næsten tilbage til normal.

Jeg elsker føelsen af olie på huden, men jeg skal ALDRIG bruge kokosolie på min hud igen. Jeg prøver måske nogle andre olier, men kokosoile er ude! Ændre mennesker har måske haft en andet oplevelse med olien, men det her var bare det der skete ved mig. Har nogen af jer prøvet kokosoile som fugtgivende creme??


You Might Also Like

0 kommentarer